Er komt veel op u af wanneer veilig en zelfstandig thuis wonen niet meer gaat. U heeft zorg en/of ondersteuning thuis nodig. Misschien is het zelfs nodig om te verhuizen naar een verpleeghuis of woonzorgcentrum.
Voor het ontvangen van zorg, ondersteuning en/of begeleiding op één van onze locaties heeft u een indicatie nodig. Deze moet u zelf aanvragen via het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). Uw huisarts, maar ook onze zorgbemiddelaars kunnen u helpen bij het aanvragen van deze indicatie.
We bieden zorg, ondersteuning en/of begeleiding aan cliënten die bij ons wonen in één van onze huizen of op onze terreinen. We noemen dit intramurale zorg.
Daarnaast is het mogelijk om zelfstandig te wonen in één van onze servicewoningen waarbij zorg nabij is. U kunt dan, afhankelijk van uw indicatie, gebruik maken van Zorg Thuis of Langer Thuis.
Wilt u bij ons komen wonen of zorg ontvangen, dan helpen wij u om de stap van uw vertrouwde huis naar uw nieuwe thuis te maken.
Bent u benieuwd welke woonvorm of zorg bij u past? Op deze website vindt u meer informatie over onze verschillende locaties en de zorgproducten die we bieden.
U kunt daarnaast onze locaties bezoeken en de sfeer proeven door bijvoorbeeld een kop koffie in het restaurant te drinken of mee te doen met één van de vele activiteiten die door onze collega’s van welzijn worden georganiseerd.
Wij bieden persoonsgerichte zorg aan kwetsbare ouderen in Utrecht (locaties Lieven de Key, Transwijk en Zuylenstede) en IJsselstein (locatie Ewoud).
Ons zorgaanbod bestaat uit:
Heeft u nog vragen, wilt u graag meer informatie of een rondleiding inplannen? Onze zorgbemiddelaars kunnen u meer informatie geven en u helpen een juiste keuze te maken. Zij helpen u graag!
Voor verblijf op onze locaties heeft u een zorgindicatie nodig. Deze kunt u aanvragen bij het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). Uw huisarts of wijkverpleegkundige kan u hierbij ondersteunen, maar u kunt ook onze zorgbemiddelaars om advies vragen.
Op basis van uw zorgvraag, wensen en persoonlijke omstandigheden bespreken we met u, of uw naaste, welke woonvorm, locatie of zorgproduct het beste bij u past. Wanneer er niet direct plaats is, wordt u op de wachtlijst ingeschreven.
Als u hiervoor kiest, dan houden we u op de hoogte over de stand van zaken met betrekking tot de wachtlijst. Daarnaast is het belangrijk dat u ons informeert wanneer er eventuele veranderingen in uw zorgvraag optreden. Zo kunnen we samen de best passende oplossing vinden.
Wanneer er een passende plek is gevonden op één van onze locaties, neemt onze zorgbemiddelaar contact met u op. Samen met u plannen zij een afspraak voor een kennismakingsgesprek op de betreffende locatie van Vecht en IJssel.
Om u beter te leren kennen, plannen we vlak vóór het verhuizen een afspraak met u. Zo bespreken we wat u belangrijk vindt en maakt u alvast kennis met het zorgteam. Dat helpt het zorgteam een passend vervolg aan uw leven te geven.
Voordat u gaat verhuizen, heeft uw familie de mogelijkheid om uw nieuwe woonruimte in te richten met spullen die voor u vertrouwd zijn. De medewerkers op de locatie weten wie u bent, kennen uw verhaal en bieden u een warm welkom.
Uw vaste verzorgende (Eerst Verantwoordelijke Verzorger - EVV’er) maakt u wegwijs binnen de locatie. Ook stemt de EVV’er belangrijke zaken met u, en met uw mantelzorger en/of familie, af. Enkele weken na uw verhuizing (als we nóg beter weten wat uw zorgvraag is) stellen we in samenspraak een zorgleefplan op.
Heeft u nog vragen, wilt u meer informatie, hulp bij het aanvragen van een indicatie of een rondleiding inplannen?
Neem dan contact op met ons adviescentrum.
030 - 3033 500 (maandag t/m vrijdag: 9.00 – 16.30 uur)
zorgbemiddeling@vechtenijssel.nl